Jalkafysioterapia

Jalkaklinikka – parasta alaraajafysioterapiaa

Vahva osaaminen jalkaongelmien ratkaisuista perustuu pitkään kokemukseen ja terapeutin henkilökohtaiseen haluun kehittää itseään. Timo Torpo on työurallaan toiminut kymmenien tuhansien jalkavaivaisten kanssa ja omaa hyvät valmiudet viedä kuntoutusta eteenpäin, niin leikkausten ja tapaturmien jälkeen, kuin myös pitkäaikaisten rasitusvaivojen kuntoutuksissa.

Aktiiviset omatoimiharjoitteet ovat lähtökohtaisesti tärkeä osa hyvää ja laadukasta kuntoutusprojektia, mutta usein pelkkien harjoitusohjeiden antaminen ei ole järkevää. On tärkeää tutkia kivun syitä ja toteuttaa aktiivisia omatoimiharjoitteita osana hoitoprosessia. Esimerkiksi LPG-terapia on tehokas osa hyvää ja tuloksellista kuntoutusta kohti aktiivisempaa liikuntaa.

Jalan virheasennot, lihasten epätasapainot, liikkuvuuden ongelmat tai esimerkiksi jalkojen pituuserot on syytä selvittää. Yksilölliset tukipohjalliset auttavat korjaamaan pahempiakin virheasentoja, mutta tuennatkin ovat aina vain osa hyvää kuntoutusta.

Tyypillisiä rasitusperäisiä alaraajavaivoja ovat mm. vasaravarpaat, päkiäkipu, plantaarifasciitti/kantapääkipu, vaivasenluuongelmat, lattajalka, akillesjännevaivat, nilkkakivut, säären alueen kivut sekä polven ja lonkan vaivat.

Rasitusvaivojen lisäksi Jalkaklinikalla huolehditaan leikkausten ja tapaturmien jälkeisestä fysioterapiasta. Yhteistyö ortopedien ja muiden erikoislääkärien kanssa on tiivistä.

Varaa aikasi netissä!
Tai soita 02 8222 576