LPG- ja lymfaterapia

Lymfaterapia

Manuaalinen lymfaterapia aktivoi imusuoniston omaa, aktiivista pumppaustoimintaa ja se siirtää turvotusta soluvälitilassa. Hoito stimuloi uusien imusuoni-yhteyksien syntymistä ja imusuonien toimintaa turvotusalueen ja terveiden kehonosien välillä. Hoidon avulla saadaan turvotusta ja kipua vähennettyä.

• Tapaturmien ja leikkauksien jälkeinen turvotus.
  • Laskimovajaatoiminnan aiheuttama turvotus.
  • Lipödeeman hoito.
  • Sairaudet, joihin liittyy tulehdusreaktion aiheuttama turvotus (esim. nivelrikko, nivelreuma tai CRPS).
  • Neuraalikudoksen ja sidekudosrakenteiden ärsytystilat.
  • Lymfaterapiaa on käytetty menestyksekkäästi myös fibromyalgian oireiden lievittämiseen.
  • Kivun hoito.

Turvotuksen hoitoa myös LPG-laitteella

Turvotuksen hoitokeinona käytämme manuaalisen lymfaterapian lisäksi LPG-hoitoja. LPG-solustimulaatiohoito aktivoi soluja mekaanisen stimulaation avulla, joka on luonnollinen, turvallinen, miellyttävä ja ainutlaatuinen. Hoitomenetelmässä yhdistyvät faskia- ja lymfahoito sekä klassinen hieronta. Solustimulaation saavat aikaan itsenäisesti liikkuvat motorisoidut rullat ja alipaine.

LPG-hoito tehokkaampaa kuin perinteinen lymfaterapia

LPG-laite on alunperin kehitetty sidekudoshierontaan ja leikkauksen jälkeiseen kuntoutukseen. Tutkimusten mukaan hoito parantaa verenkiertoa 400-500% ja imunestekiertoa 300% (Wanderbiltin yliopisto). LPG-terapia on tutkimusten mukaan tehokkaampaa kuin perinteinen lymfaterapia. LPG®-menetelmistä on tehty jo lähes 130 tieteellistä tutkimusta ja hoitomuoto on levinnyt 110 maahan.

LPG-hoito toimii myös hyvin perinteisen hieronnan korvikkeena. Samalla hoitokerralla parannetaan aineenvaihduntaa, hoidetaan kireitä lihaskalvoja ja saadaan perinteisen hieronnan vaikutuksia lihaksiin. Hoidon jälkeen olo on kevyt ja rentoutunut. Meillä on myös kokemusta lipödeeman ja rasvakudoksen käsittelystä, jolloin rasvakudosta hoidetaan LPG-hoitolaitteen avulla.

LPG-hoito nopeuttaa paranemista tapaturmien ja leikkausten jälkeen

• Vähentää turvotusta, tulehdusta sekä nivelten jäykkyyttä
  • Lievittää kipua
  • Parantaa aineenvaihduntaa