Modernit hoitovälineet

ESWT (shockwave) paineaaltohoito

Paineaaltohoito on tehokas hoitomenetelmä. Paineaaltokäsittely on nopea ja tehokas erityisesti jänneliitoksien ja kalvojen ongelmissa kuten plantaarifaskiitti, plantaarifaskiopatia, kantaluupiikit, jalkapohjan kiputilat, olkapään jännetulehdukset, epicondyliitti , trochanteriitti, lihasaitio-oireyhtymä ja akillesjänteen tulehdus. Paineaaltohoito on vaihtoehto kortisonille ja kirurgiselle toimenpiteelle. Paineaaltohoidon vaikutuksesta kipualueen aineenvaihdunta vilkastuu, kipu lievittyy ja krooninen tulehdus vähenee. Asema Fysioterapiassa paineaaltokäsittely yhdistetään aina muihin fysioterapeuttisiin hoitotoimenpiteisiin.

iBalance -tasapainon testaus

Uusimpina hankintoina Asemalta löytyy Satakunnan ainut tasapainon testauslaite. iBalance Smart Combo on suunniteltu vaativaan tasapainotestaukseen ja harjoitteluun. HUR Labs:in kehittämän laitteen avulla voimme esimerkiksi luoda aidon kaatumisten ehkäisyohjelman, missä asiakas testataan, hän harjoittelee tasapainoa ja hänen tuloksiaan seurataan uusintatesteillä samalla harjoittelua oikeaan suuntaan muokaten.

LPG-hoito

LPG-laitteella annettavat hoidot vähentävät nivelten ja kudoksen jäykkyyttä, estävät turvotuksen kehittymistä, tukevat parantumista ja vähentävät kipua. LPG® Systemsin Endermologie®-menetelmä on konservatiivinen, ja se palauttaa kudoksen toiminnallisen kapasiteetin. Hoidolla on merkittävä aineenvaihdunnallinen, kudoksellinen, hermostollinen ja hormonaalinen vaikutus.

Laitteen toiminta perustuu alipaineeseen, johon on yhdistetty itsenäisesti liikkuvat rullat. Hoidon vaikutus saadaan laajaksi syvälle (jopa 10cm syvyyteen) tai laajaksi ja pinnalliseksi.

Laite on alunperin kehitetty sidekudoshierontaan ja leikkauksen jälkeiseen kuntoutukseen. Tutkimusten mukaan hoito parantaa verenkiertoa 400-500% ja imunestekiertoa 300% (Wanderbiltin yliopisto). LPG®-menetelmistä on tehty jo lähes 130 tieteellistä tutkimusta ja hoitomuoto on levinnyt 110 maahan. International Scientific Research Committee www.cosire-lpg.com

LPG-hoidolla tuloksia välittömästi kipuun, särkyyn ja tulehdukseen:

• LPG-hoitolaitteella voidaan hoitaa sekä akuutteja että kroonisia jännetulehduksia
  • hoidolla voidaan vähentää turvotusta, tulehdusta ja nivelten jäykkyyttä sekä helpottaa fibromyalgiakipuja

LPG-hoidot nopeuttavat paranemista kirurgisten toimenpiteiden jälkeen

• vähentää turvotusta
  • lievittää kipua
  • parantaa aineenvaihduntaa
  • hoitaa arpikudosta
  • lisää kollageenin ja elastiinin muodostusta

LPG-hoito optimoi tuloksia urheilun yhteydessä

• tehostaa palautumista